FANDOM

Republika Tropico to fikcyjne państwo w serii Tropico i  jest miejscem, gdzie rozgrywają się wydarzenia gier z serii

HistoriaEdytuj

Starożytne Ruiny, które możemy znaleźć w Tropico 4 świadczą o tym, że pierwszymi mieszkańcami wysp, na których przyjdzie nam grać, są indianie (prawdopodobnie Majowie). 

Pod koniec XIX wieku na wyspach zostaje zbudowana mała osada kolonialna, a nieznany gubernator został upoważniony w sprawie ustalenia podstawowej infrastruktury przed powołaniem jego następcyMacierzą Tropica była prawdopodobnie Hiszpania, ze względu na to, że tym językim posługiwali się kolonisci.

Wkrótce po powołaniu nowego gubernatora w koloni nagle wzrasta produkcja, populacja i społeczne ożywienie, na kilka następnych lat kolonia rozwija tożsamość narodowa i wreszcie ogłasza niepodległość od Korony.

Herb Tropica

Herb Republiki Tropico

Niepodległość Tropico umożliwiła gubernatorowi stać się pierwszym prezydentem, utworzyć dynastię, która wpływa na kraj do dziś.

Między niepodległością i początkiem 20 wieku niewiele wiadomo o postępach Tropico, a jedynymi znanymi są: niewielka modernizacja infrastruktury drogowej poprzez asfalt oraz wprowadzenie samochodów osobowych i ciężarowych pochodzących z prywatnego importu. W latach 10, El Presidente zaprzyjaźnia się z prezydentem Stanów Zjednoczonych, Rudolfem Thompsonem, pomaga mu podczas Wielkiej Wojny poprzez dołączenie do aliantów (zachowując jednocześnie kontaktamy z Państwami Centralnymi) oraz w czasie Wielkiego Kryzysu. W tym czasie, w Tropico rozpoczyna się wojna domowa, siły rządowe walczyły z samozwańczym prezydentem Isla Rojo. El Presidente wychodzi z tego konfliktu zwycięsko.

Podczas 2 Wojny Tropico opowiada się po stronie Państw Osi. Co więcej, nie ucierpiała w wyniku porażki Osi, dzięki wtykczką u Aliantów.

W trakcie tego okresu kraj przeżywa drugi i ostateczny zryw wzrostu w postaci bardziej zaawansowanej industrializacji, wprowadzeniem energii elektrycznej, zaawansowanymi służbami publiczne oraz postępem myśli wojskowej.